eerste week in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van veerle riemsdijk - WaarBenJij.nu eerste week in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van veerle riemsdijk - WaarBenJij.nu

eerste week in Ghana

Door: veerlevanriemsdijk

Blijf op de hoogte en volg veerle

02 Februari 2014 | Ghana, Accra

Er is alweer een week voorbij gegaan! Vorige week zaten we nog met z'n 5e in het vliegtuig en zijn we al helemaal gesetteld in het bana house. Maar wat een mooi en bijzonder land is het. De mensen hier zijn zo vriendelijk en lief tegen je. We zijn er nog maar een paar dagen en we kennen al zoveel mensen. Deze week hebben we nog niet heel veel gedaan. De eerste dag hebben we het internet geregeld, geld gewisseld en boodschappen gedaan. Maar we hadden al twee nachten nauwelijks geslapen dus iedereen was best wel moe en chagrijnig.. De dagen daarna moesten we naar GES (Ghanees Education Service) toe om onze stage te regelen. Ik zit op een schooltje waar elk kind een blauw uniform aan moet. Ik hoef gelukkig maar vijf minuutjes lopen. Iedereen begint om half 8 met de les, maar wij moeten er al om 7 uur zijn. Dit gaat dus erg moeilijk voor me worden als ik niet eens op tijd op mijn eigen school in Nederland kan komen.. We zijn met z'n 5e naar Accra gegaan met de trotro. Nou wat verschrikkelijk is dat zeg lekker met z'n twintigen in een busje en drie levende kippen erbij heerlijk.. Als je even stopt komen er vijftien mensen aangerend met allemaal dingen op hun kop om te vragen of je iets van ze wilt kopen. En omdat wij blank zijn gaan die mensen met een heel hoog stemmetje tegen je praten waar ik ook niks van snap. We zijn ook vaak naar marinata gegaan dat is een eiland 20 minuutjes verder op en het is nu al mijn favoriete plek hier. Het is gewoon een klein paradijsje daar. We zijn daar ook heel het weekend geweest en alles wat je daar eet of drinkt dat geld gaat naar de opbouw van het schooltje op dat eiland Elke weekend is daar muziek en een kampvuur. We hebben daar al veel mensen ontmoet uit heel veel verschillende landen. Vanaf morgen komen er nog 5 meisjes bij in ons huisje dus dat word nog eens zien of dat allemaal gaat werken.. Maar waarschijnlijk moeten we even wennen aan elkaar en wordt het daarna een super tijd hier. Hoe meer zielen hoe meer vreugd zullen we maar zeggen haha. Morgen beginnen ook de stages en ben er erg zenuwachtig voor aangezien ik geen flauw idee heb wat er allemaal gaat gebeuren haha maar we zullen wel zien. Dit was mijn verslag van deze week volgende week vertel ik veel meer over de stage!

xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 April 2014

week 10 in Ghana

31 Maart 2014

Week 9 in Ghana

24 Maart 2014

Week 7 en 8 in Ghana

13 Maart 2014

week 5 en 6 in Ghana

24 Februari 2014

vierde week Ghana
veerle

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 5276

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: