week 3 in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van veerle riemsdijk - WaarBenJij.nu week 3 in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van veerle riemsdijk - WaarBenJij.nu

week 3 in Ghana

Blijf op de hoogte en volg veerle

16 Februari 2014 | Ghana, Accra

aaah de derde week is alweer voorbij! Het gaat zo snel nu opeens.
Deze week was weer een erg leuke maar vermoeiende week geweest. Zijn maandag weer stage gaan lopen tot en met vrijdag. Ik, Demi en Charlotte vonden de stages zo niet leuk dat we naar de GES toe zijn gegaan en hebben gezegd dat we niet meer op die scholen stage willen lopen.

We moesten tegen Jonathan zeggen wat onze 'challenges' zijn bij onze stages. Jonathan is de directeur van de scholen waar wij stage lopen. Toen ik begon dat mijn lerares drie dingen op het bord schrijft en daarna voor twee uur vertrekt, in slaap valt, foto's van me maakt of lekker gaat bellen begon hij wel erg hard te lachen. Maar uiteindelijk heeft hij beloofd dat Charlotte bij mij op stage komt en Demi naar de stage van een andere Charlotte gaat. Hier waren we heel blij mee.

De dag erna is er een inspectie gekomen op onze stages na onze verhalen! Blijkbaar was mijn stage als slechtste beoordeeld! Niet heel verbaasd was ik eigenlijk.. Donderdag en vrijdag zou Charlotte dan bij mij komen wat die Jonathan dus beloofd had. Nou niet dus.. Donderdag is Charlotte naar de stage van Marie gegaan in plaats die van mij.. En de reden was omdat het een slechte school was. Dus ik dacht o dan word ik ook wel op een andere stage gezet! Maar dat was blijkbaar verkeerd gedacht van mij aangezien ik wel gewoon op die school moest blijven. Ik ben in de middag maar naar de GES gegaan omdat ik nogal boos was hierover. Jonathan belooft allemaal dingen maar komt ze niet na. Die middag heb ik dat tegen hem gezegd dat ik dit gewoon echt niet leuk vind en best gemeen. Het is nog best moeilijk om dit allemaal tegen hem te zeggen als hij je gewoon half aan het uitlachen is. En volgens mij vind hij mij ook echt een ... wijf dat ik dit allemaal te vertellen had. Maar uit eindelijk heb ik er wel voor gezorgd dat ik nu een andere school heb waar Demi en Charlotte ook zitten.
Dus die dag erna ben ik begonnen op de andere school bij hun. En het was daar echt heel leuk. Ze zijn hier hee blij om je te zien en vinden het leuk dat je les geeft tot tegenstelling van mij vorige stage waar ze me gewoon niet zagen staan.

Na de dag stage lopen was het weekend!!
Omdat het vrijdag Valentijnsdag was was er een feest in Rubstone zijn we met z'n alle heen gegaan. Rubstone is een soort café. Maar alles is buiten dus je danst onder de sterren. Het was wel heel gezellig en we hebben daar nog een groep Belgen ontmoet. Maar als je met een 10 blanke meisjes allemaal aan het dansen bent trek je wel de aandacht van andere jongens daar. Iedereen gaat achter je dansen en staat je heel de tijd aan te kijken. Echt verschrikkelijk! Maar heb tegen elke jongen gezegd dat ik al getrouwd ben en dan hou je ze wel op afstand! En als ze toch vervelend bleven doen heb ik ze zo lopen kloten dat ze wel stopten.

Zaterdag zijn we met z'n achten naar Marenatha gegaan. Daar kwamen de meeste Nederlandse vrijwilligers ook heen. Was weer een groot kampvuur en dit keer ook dansers en drummers. Was echt heel leuk om te zien hou hun hier dansen! Totaal geen schaamte kennen ze hier! We hebben tot half 4 in de morgen wel lopen dansen!

Vandaag zijn we weer terug naar Ada Foah gevaren door de ... REGEN! Ja regen! Heb het vandaag gewoon koud gehad.

We gaan zo nog met de meiden en de andere vrijwilligers uiteten en dan is het weekend weer voorbij..

xxxx


Deze week hebben we erg veel zieke meisjes in het Bana house gehad!

  • 16 Februari 2014 - 20:21

    Yvonne:

    Hoi Veerle wat een mooi verslag maar wel een hectische week voor jou.Uiteindrlijk heb jij het zelf toch goed geregeld met de Ges en Jonathan.Fijn om te lezen. Maar wel fijn dat je jouw verhaal heb kunnen doen en dat zij er ook iets meegedaan hebben.Hoe was het op het eiland? Peter was er ook met studenten? Ik sprak in het weekend Cees Caron op het feestje van Joke en hij vertelde dat.Was het gezellig met hen.? Wat leuk en fijn dat jullie zulke leuke mensen ontmoeten. En die Ghanezen kan je al goed van je afschudden zo te lezen.Ze zijn wel erg he ??Veerle alvast een fijne stageweek en hoop dat dit ern fijne school en stagetijd wordt.Heel veel succes vd week en tot skype schatje.Heel veel liefs vsn ons allemaal. Xxx Yvonne

  • 17 Februari 2014 - 09:29

    Ingeborg Vintges:

    Hai Veerle,
    Iedere week ben ik weer heel benieuwd naar je schrijven! Je bent super, heel knap hoe je het een en ander regelt en voor jezelf opkomt in Ghana! Je kan leuk schrijven trouwens! Heel veel succes en plezier met de kinderen deze week, groetjes van ons, speciaal van Victoria met xxx

  • 17 Februari 2014 - 16:32

    Annemarie:

    Hey Veerle,

    Wat hoor ik getrouwd zonder een feestje!!! Hihi wel heel slim van je!!
    En heel goed dat je voor jezelf opkomt.
    Ik begrijp dat de weekenden supergezellig zijn,niet onbelangrijk dat is een hele goeie uitlaatklep.
    Hoop dat je nu meer op je plek zit op je nieuwe school.
    Liefs van ons ,groetjes!!!


  • 17 Februari 2014 - 17:12

    Marjolein Hendrickx :

    Hoi Veerle,
    Leuk om je reis/stage belevenissen te lezen. Het gaat er dus een beetje anders aan toe dan je gewend bent. Wat erg om te lezen dat de kinderen geslagen worden. Volgens mij word je woest als je dat ziet. Fijn dat jullie een leuke groep hebben en in de weekenden veel leuke dingen kunnen doen.
    Succes verder en nog veel plezier,
    Groetjes vanuit Breda
    Marjolein Hendrickx

  • 17 Februari 2014 - 17:22

    Monique:

    Hoi Veerle,

    Geweldig om jouw verslag te lezen! Wat maak je veel mee. ik kan me voorstellen dat de tijd vliegt!
    Je bent wel goed voor jezelf opgekomen zeg, met die stage en later met die mannen. Goed gedaan!
    Veel succes met alles hè en ook lekker genieten!

    Groetjes,
    Monique

  • 17 Februari 2014 - 19:25

    Kitty Ottens:

    Superleuk om te lezen Veertje!
    Wat goed geregeld met die stage!
    Ik zie al uit naar volgende verslag.
    Liefs van ons, en geniet van je ervaring daar!
    XxxxKitty

  • 18 Februari 2014 - 00:10

    Relinde:

    Jaja ik heb je reisverslagen gevonden, finally!!! Wauw wat heb je dat toch allemaal goed geregeld daar! Super knap van je ben trots op je hihi. Maar getrouwd dus? En dat zonder feest wel grappig dat ze dat geloven zo jong al getrouwd. Wat schrijf je trouwens leuk veer heel veel pkeier op je stage en veel plezier van het weekend, ik zal er eentje met je man op je drinken haha

    dikke kus

  • 18 Februari 2014 - 19:52

    Wilma:

    Hoi Veerle, super leuk om jouw verslagen te lezen. Wij zitten op het moment Utopia te kijken maar jij maakt daar je eigen Utopia. Ben jij toch nog niet ziek geworden? bij buikpijn cola drinken en chips eten. neem je op tijd je malariatabletten in ( moet dit even vragen als GGD verpleegkundige,). Ik hoor van frank en Yvonne regelmatig leuke verhalen over je! ze zijn natuurlijk supertrots op je! We proberen het hier ook gezellig te hebben en dat lukt aardig. Pas nog gaan stappen met je pa en ma en snachts een broodje shoarma gaan eten.. Dan weet je het wel. Ik hoop dat je het nog heel gezellig gaat hebben en dat je natuurlijk ook veel leert daar. Veel liefs Wilmaaaa

  • 24 Februari 2014 - 12:31

    Nelleke:

    Hee Veerle,

    goed gedaan zeg, tja je werd meteen in het diepe gegooid begrijp ik. Maar gelukkig voel je je nu wat blijer op je stage. Ik mag het binnenkort ook gaan zien!!

    tot gauw,

    groetjes, van Nelleke Leijs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 April 2014

week 10 in Ghana

31 Maart 2014

Week 9 in Ghana

24 Maart 2014

Week 7 en 8 in Ghana

13 Maart 2014

week 5 en 6 in Ghana

24 Februari 2014

vierde week Ghana
veerle

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 5267

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: